Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Pěstování stromkové růže z šípku

Pěstování stromkové růže z šípku 13. čec 2015 23:14 #298898

• dotaz
  • Fresh Boarder
  • Obdržená poděkování 1
Zdravím všechny na fóru. Dovolte, abych se představil, jsem naprostý amatér a laik, takže bych vás chtěl poprosit o radu. Nikdy jsem se o růže nezajímal, teprve na jaře letošního roku jsem natrefil v hobby-marketu na stromkovou růži a bez dlouhého uvažování jsem ji koupil na terasu. Teprve v průběhu jsem se začal zajímat, jak se o ní vlastně má člověk starat. Zjistil jsem třeba, že všechny stromkové růže jsou vlastně očkované nebo roubované (což jsem vůbec netušil), atd. Poté, co jsem si všechno „nastudoval“ mě téma očkování natolik zaujalo, že jsem se do něj pustil sám. Vyčetl jsem na různých stránkách (včetně zahraničních), že se k tomuto účelu používá Pávova šípku, ale i třeba zcela obyčejných planých šípků, které u nás v přírodě najdeme. Zatoužil jsem vypěstovat si vlastní očkované stromky, takže jsem si před letošním létem obstaral hezké pruty planého šípku. Podle návodu se mi podařilo naočkovat pěknou korunku. Po 14 dnech jsem odstranil ochranné gumové pásky a všechna očka byla krásně přirostlá. Ovšem tento týden jsem zjistil, že všechna očka najednou zaschla a zhnědla. Neví někdo, proč tomu tak je? Zkusil jsem naočkovat další šípkové kmínky očky z minirůže, která by mohla vytvořit vzhledově pěkný stromek kvetoucí celé léto. Měl bych ponechat ochranné pásky na očku celé léto a odstranit je až na jaře dalšího roku? Dále by mě zajímalo, kdy očka vlastně začínají rašit? Může se stát, že vyrostou už v téže sezóně? A můj poslední dotaz se týká zimování? Stromky bych chtěl pěstovat v nádobách, jen nevím, jak je zazimovat (?) Někde na fóru jsem četl, že se doporučuje celý stromek položit na záhon a zasypat hlínou, ponechat takto až do jara. Měl bych takto zasypat i naočkované pruty s ochrannými páskami?
Děkuji všem za jakoukoliv odpověď
Martin