Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Zahradnictví, E-shopy, Výměny II

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 16. lis 2016 19:18 #314159

  • alenak
  • Avatar uživatele alenak
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 2649
  • Obdržená poděkování 7632
  • Karma: 94
Koukám na fotky od Marqetky, já bych vyfotila, zastřihla kořeny a zasadila.Od pohledu jsou slabé, ale řady řůží Bordure jsem kupovala i viděla u Starkla vždycky slabší, nebála bych se toho. Při sázení bych kořeny trochu prosypala zahradním substrátem, aby se tvořily rychleji kořínky. Na jaře střihnou velmi krátce, tak na 3 očka, moje sázené na podzim 2015, při sázení jsem si myslela že nevydrží zimu, nakopčila, dala chvojí,zjara střihla, nehnojila, a koukej co udělaly :)ať ti rostou ;)
DSC06933.jpg
B. Magenta
DSC07165_2016-11-16.jpg
B. Apricot
Poslední úprava: 16. lis 2016 19:50 od alenak.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Marqetka, Marta, Regina

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 16. lis 2016 20:10 #314162

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Obavam se že než přijde jaro , nebude co stříhat
:-(, ty černý fleky se rozlezou po celé délce větví . Reklamovat bych hned , je to jasná vada .

EDIT: Včera jsem ty fotky viděla jen na mobilu, až dneska si to můžu pořádně zvětšit a ta B. Magenta je na tom tak, že kdybys chtěla už teď odstříhat všechno špatné, tak ti z ní skoro nic nezbude. Do jara se to rozleze, větve zčernají komplet.
Ta druhá na té fotce vypadá spíš suše, ale jestli jsou na ní stejné fleky nebo plíseň ( není to pořádně vidět), dopadne to stejně.

Bohužel kamarádce přišly letos růže taky takhle flekaté i mechanicky poškozené. Ihned reklamovala, omluvili se, ihned poslali náhradu a opět úplně stejná katastrofa :( . Takže jsem tu objednávku radši zrušila. Byla to sdružená objednávka s mámou a kamarádkou, asi 15 růží, už jsem viděla v barvách, jak to budu pak reklamovat :unsure: .

Už loni a předloni napodzim byly ty růže nevalné, hodně mechanicky poškozené, taky je většinou po nich nebo piplám chcípáčky. Přitom před mnoha lety jsem od nich brala růže a byly v pohodě, sice obvykle přischlé, ale nepolámané a bez fleků a plísně.
Netuším, proč nastala změna, myslela jsem, že je na vině to strojní odlisťování. Ale růže od Pelců jsou jasým důkazem, že to i ve velkém jde udělat kvalitně. Možná i proto jsou jejich růže dražší. Ale to si fakt radši připlatím za růži ve skvělé kvalitě a kondici ( "nejsem tak bohatá, abych si mohla kupovat levné věci" ;) - radši ani nebudu počítat, kolik mě stály ty mrtvoly :whistle: ).
Problém je to sbírkování :P , člověk v té touze mít, vypíná varovná světýlka v hlavě :huh:
Poslední úprava: 17. lis 2016 08:55 od Jana V..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Eva L.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 17. lis 2016 18:51 #314171

  • Regina
  • Avatar uživatele Regina
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 739
  • Obdržená poděkování 943
  • Karma: 9
Já bych souhlasila s Honzou,navíc vůbec prostokořenné růže od nich neznám, bydlím kousek a tam se prodávají jen v kontejnerech. Jiné jsem tam snad ani neviděla. Pozitivní je, že není problém s reklamacemi.Snad píší, že už budou pěstovat tady. Dalším problémem bude určitě spojení výstavy růží, květy, s prodejem již kontejnerovaných. Bývá někdy v září. Samozřejmě je to komerčně velmi výhodné. Sledovala jsem několikrát. Lidé se podívají na kvetoucí růže a podle toho hledají hned kontejnerky. Já bych asi ty růže klidně zasadila, nafotila a pokud nevyrostou, dá se reklamovat zjara. Můžou klidně přijít ve stejné kvalitě.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 17. lis 2016 20:42 #314174

  • HonzaPM
  • Avatar uživatele HonzaPM
  • OFFLINE
  • Administrator
  • 620 m n.m.
  • Příspěvky: 5754
  • Obdržená poděkování 9276
  • Karma: 6
No já kdysi Starklovi psal, jestli mi mohou zaslat (už nevím co), ale měli to "na krámě",
ale v e-shopu ne.
A odpověděli mi, že E-shop a Zahradnictví jsou dvě zcela odlišné sekce, že spolu nespolupracují.

Takže kvalita na prodejně nerovná se kvalita v e-shopu. Ale to už jsem tu taky psal.
Ale ty sazenice podle mě mají z jedněch maďarských plantáží.

No já už jsem si toho se Starklem napsal, když se mi to teď tak zpětně vybavuje. Jejej.

Např. u nás na horách už mrzlo, ležel sníh, a růže nikde.
Tak mu píšu, jako jestli to mám ještě čekat - a oni odepsali: "Vydržte, růže v Maďarsku
jsou ještě zelené a neukončily vegetaci, takže ještě nevyrýváme."

No a pak asi na to vlítnou, zelené to orvou a vše hrr hrr, a pak to takhle vypadá.

Ale je to velká a silná firma, takže neváhejte reklamovat, je to určitě nepoloží
a vlastně s tím i počítají a naprosto bez problému mi to vždy uznali.
Po pár letech už ani nechtěli fotky. Stačilo jim, že "se známe".
Poslední úprava: 17. lis 2016 20:46 od HonzaPM.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 17. lis 2016 20:43 #314175

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Bohužel pochybuju, že po zimním skladování by mohly být růže (zaslané jako reklamace) v lepší kondici, než jsou teď napodzim. O výhodách podzimního sázení, případně ztracené sezoně (pokud zjara nebudou mít co zaslat jako náhradu) ani nemluvě :whistle:


Nevím, ale kdyby mi v pekárně vnucovali seschlé, napůl rozlámané a možná i už naplesnivělé rohlíky, asi bych si nedala vnutit myšlenku, že by stále ještě mohly být jedlé :unsure: .

EDIT:
Ať kupuju rohlíky, salát, nebo růže, očekávám, že mi obchodník nabídne zboží 1. jakosti. A pokud nemá, je povinen na to upozornit a já s tím můžu a nemusím souhlasit, ale rozhodně nepřipadá v úvahu, aby za takové zboží požadoval plnou cenu.
Pohybuju se v obchodě dost dlouho a nikdy bych se neodvážila zákazníkovi prodat nejakostní zboží a čekat, jestli si toho všimne. To, že se stavějí kladně k reklamacím, to je chvályhodné, ale mělo by to být naprosto samozřejmé. Co mně na tom vadí, je, že vnitřní kontrolou takové růže vůbec projdou k expedici. A to, že za reklamované růže ( flekaté jak hyena, že by si toho musel všimnout i lajk) pošlou úplně stejné chudinky, to už je úplné pohrdání zákazníkem. Protože když už by se mi stalo, že mi zaměstnanci pustí "do světa" něco takového ( ano, lidi dělají chyby a nikdo není neomylný a sehnat dobrého zaměstnance není žádná sranda), tak bych si tedy dala setsakra pozor, aby reklamace byla vyřízema naprosto ku spokojenosti zákazníka.

Protože první, co mě ve chvíli, kdy pošlou jako náhradu úplně stejně flekatou ( tj. prakticky nepoužitelnou) růži je, že jich tam těch flekatých zřejmě mají celou hromadu a je tedy prakticky nemožné z té hromady vybrat nějakou zdravou růži, kterou by poslali náhradou. Druhá možnost je, že jsem měla smůlu, všechny ty růže byly zdravé, jen já dostala tu vadnou. Pak jsem buď při reklamaci měla obrovskou smůlu, že na mě opět vyšla ta vadná, nebo že mi schválně poslali vadnou.
Ať už to bylo jakkoliv, vypovídá to velmi o vztahu k zákazníkovi. A to bez ohledu na to, že třeba zbytek růží (mrkví, rohlíků) mají naprosto v pořádku a vždycky měli.
Poslední úprava: 17. lis 2016 21:17 od Jana V..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Eva L.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 17. lis 2016 20:57 #314176

  • HonzaPM
  • Avatar uživatele HonzaPM
  • OFFLINE
  • Administrator
  • 620 m n.m.
  • Příspěvky: 5754
  • Obdržená poděkování 9276
  • Karma: 6
Já myslím, že Markétka (nebo kdo to byl s tou B. Magentou) už dávno reklamoval
nebo reklamovat bude.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 17. lis 2016 21:59 #314177

  • quendery
  • Avatar uživatele quendery
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1146
  • Obdržená poděkování 3699
  • Karma: 23
Jani, všechno co píšeš je pravda a nelze než souhlasit, tak by to mělo být, jenže......bohužel, v dnešní době je to tak trochu v rovině mezi pohádkou a sci-fi. Realita je jiná a tak nezbývá buď reklamovat nebo nic nekupovat :(
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 17. lis 2016 22:28 #314178

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Quen, máš pravdu, ale když bude zákazník poslušný jak ovce a prodejce drzý jak opice, nikdy se to nikam nepohne. Je to jen na nás ;) .
Proto ráda doporučím dobré zahradnictví, ale stejně tak s klidem napíšu i špatnou zkušenost.
Nemyslím, že bych tím někoho ohrožovala, nejsme tu celostátní vysílání :P :whistle:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: quendery

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 18. lis 2016 00:29 #314179

  • Regina
  • Avatar uživatele Regina
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 739
  • Obdržená poděkování 943
  • Karma: 9
Jen pro zajímavost, Honza psal o platech. Myslím, že nebyl daleko od pravdy. Náhodou jsem koukla na stránky, když byl hovor o firmě. www.starkl.com/prace/. Uvědomila jsem si, je to už dlouho a paměť tak nefunguje, úplně zpočátku neměli ani na prodejně růže v kontejnerech, ale kořeny v něčem obalené a potáhnuté něčím jako potravinářská folie. Tak se i posílalo. Teď zřejmě pro snížení nákladů posílají tak, jak je na fotografii. Přivázaná etiketa nebyla na růži ale tištěná na folii. S nějakými údaji.Je ovšem taky pravdou, že prakticky cena byla stejná. Je to dvacet let, stovka tenkrát a stovka dnes, je docela rozdílný peníz.
Já bych na problém nahlédla tak, že cena je v současnosti skutečně lidová, tak neočekávám žádné zázraky.Je to jako s nákupy v supermarketech. :)
A co se týče odděleného fungování e-shopu a prodejny. Je to hodně v lidech. Mně byla nechána na základě domluvy hortenzie, která byla jen v e-shopu.
Šuplík na zásilkové služby je dobrá věc, zkušenost ostatních je určitě užitečná.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 18. lis 2016 08:10 #314182

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Regino, to je právě ono, ta paralela se supermarketem. Čímto, že u malého obchodníka si lidé nahnilé banány nekoupí ( ikdyby je měl ve slevě) a v supermarketu se po nich zapráší?

Přijde mi to postavené na hlavu. Poctiví obchodníci/ pěstitelé se snaží prodávat/produkovat maximální kvalitu, která ovšem nemůže být levná. Supermarket prodává šunty, ale levné. A lidi jdou a nakoupí šunty a ještě jsou nadšeni, že ušetřili.
Poctivý obchodník/pěstitel se pak nezřídka pohybuje na hranici přežití :unsure: .
Takže dle mého, pokud si supermarket může dovolit prodávat levně ( a ono to nikdy není tak, že by na tom prodělal, obere buď dodavatele, zákazníka nebo zaměstnance ale povětšinou každého trochu), tak to ale není důvod tolerovat mu prodávání šuntů.
A v tomhle případě nejde o jen o nekvalitu, ale doslova o vadu vylučující další užívání. Paralela s tekoucími banány je myslím příhodná. Jen v tom supermarketu nad těmi banány nikdy nevisí cena obvyklá pro banány 1. jakosti a navíc si jako zákazník můžu vybrat, jestli si ten fujtajbl koupím nebo ne...

Mmch., proto naštěstí existuje ta 14 denní lhůta na vrácení zboží bez udání důvodu ;) . Někdy je to leší cesta, než se neustále dohadovat o reklamaci. Bude to stát jedno poštovné a iluze ( ty v každém případě :unsure: ).
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: quendery
Moderátoři: Eva L., Květa