Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Zahradnictví, E-shopy, Výměny II

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 23. lis 2018 22:23 #324142

  • alenak
  • Avatar uživatele alenak
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 2649
  • Obdržená poděkování 7632
  • Karma: 94
Fanynko, vloni na podzim jsem zkoušela Proplant, nabízeli na webu prohlídku na poli. Volala jsem , že se domluvím. No nedomluvila, vůbec o to nestáli. Tím jsem s nimi skončila.
Jak je otevřeno roz. v HK, tak někteří návštěvníci si rádi povídají - já též :laugh:,informace jsou cennost. Všichni chválili Filipcovi Fryčovice, z Kájina kraje. Neslyšela jsem na ně špatné slovo. Oni prý mají i více růží v nabídce než mají uvedeno na webu, na dotaz sdělí.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: quendery, Jikra

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 24. lis 2018 06:29 #324143

  • Kaja
  • Avatar uživatele Kaja
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 8707
  • Obdržená poděkování 22575
  • Karma: 82
u Filipců jsem byla na poli 2x . chodil i letáček přes poštu . hned se tam na tom poli dalo objednat se zálohou 100kč a odběrem na podzim . měli tam party stan a mladý to vyřizoval . některé růže nemají v nabídce :whistle: - něco vozí i z Polska. ale bylo v pohodě. taky posílají -na přání pošlou nabídku .
www.ruzovaskolka.cz/sortiment-ruzi/
Poslední úprava: 24. lis 2018 12:38 od Kaja.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Jikra

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 24. lis 2018 08:31 #324144

  • quendery
  • Avatar uživatele quendery
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1146
  • Obdržená poděkování 3699
  • Karma: 23
Jj je to pravda, od Filipců bere růže i Franc v Kamenných Žehrovicích, předevčírem jsem u něho byla.......letos má i spoustu originál Kordesek v kontejnerkách, asi je bude brát prý pravidelně. Má i nějaké Austinky v malých kontejnerech.....docela jsem koukala. Růží opravdu hodně na výběr. Třeba by si tu Fanynka vybrala.......Fanynko písni když tak SZ, zase bychom to nějak udělali :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 24. lis 2018 17:20 #324145

  • ivik
  • Avatar uživatele ivik
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Příspěvky: 303
  • Obdržená poděkování 736
  • Karma: 8
alcearosa napsal:
Květo, díky za nasměrování stížností.Po reakci majitele neměla reklamace smysl.Dám vědět, zda vůbec dostanu odpověď.
Měla bys reklamovat písemně-mail s fotkami. Nadepsat reklamace a mail začít: Reklamuji.....a co požaduješ. Do měsíce musí odpovědět, potom si stěžovat. Takový postup by ti napřed všichni oslovení doporučili
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 24. lis 2018 17:30 #324146

  • Láďa
  • Avatar uživatele Láďa
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Příspěvky: 169
  • Obdržená poděkování 597
  • Karma: 12
Květo, ano, na mé první fotografii vlevo by měla být sazenice Capri ale máš pravdu, že u Spomyšle to tak být nemusí. Budu doufat. Rád bych se zeptal, odkud máš Seherezáde a jak jsi spokojena? Je moc hezká. Našel jsem jen Eve - Princesse d Orient. Nebudu hned kupovat, v budoucnu nahradím jen ty růže, které odejdou.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 26. lis 2018 07:43 #324148

  • Eva L.
  • Avatar uživatele Eva L.
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Příspěvky: 3344
  • Obdržená poděkování 8815
  • Karma: 53
Mám dojem, že úroveň prodejců v nabízené kvalitě rostlin poslední dobou značně klesla. Hlavně jejich e-shop je ukázkou nezodpovědnosti vůči zákazníkům. Pro ně je to vítaný způsob jak se zbavit jinak neprodejného zboží. Reklamace může být úspěšná, ale taky ne. Jak tady čtu některé vaše špatné zkušenosti, vzpomněla jsem si na svůj příběh s růžemi od Starkla ( na str. 21 této diskuze). Honzovy komentáře k tomu byly přesné.
Naštěstí nám zbývají poctivější školkaři jako je pan Šíp, Pelcovi,nebo Filipcovi.

A ještě bych chtěla dodat, že např. němečtí prodejci jsou stále ještě spolehlivější a snad jim to vydrží. Řekla bych, že důvodem může být pověstná německá důkladnost a hlavně jejich snaha nepoškodit pověst své firmy. Je pravda, že objednávka růží je trochu složitější, ale cena včetně poštovného nijak dramaticky nepřesahuje ceny licenčních růží prodávaných u nás. Mám mnoho růží z Německa, také z Belgie a Holandska, reklamaci kupodivu žádnou.
Chci podporovat české firmy, hlavně výrobce potravin, ale růže od Starkla, ze Spomyšle a jim podobných už nikdy víc. :P
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: quendery, Láďa, Jikra

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 26. lis 2018 09:32 #324149

  • Eva L.
  • Avatar uživatele Eva L.
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Příspěvky: 3344
  • Obdržená poděkování 8815
  • Karma: 53
A ještě malý dodatek - obecně k nákupům v e-shopu

www.podnikatel.cz/clanky/5-povinnosti-kt...toupenim-od-smlouvy/

Je to sice otravné "úřadování", ale zároveň výchovná lekce pro prodejce, že nemůže ze zákazníka dělat blbce.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: quendery

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 26. lis 2018 18:43 #324150

  • Květa
  • Avatar uživatele Květa
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Příspěvky: 6709
  • Obdržená poděkování 9851
  • Karma: 93
jj., první způsob popsala EvaL.,

odstoupení od smlouvy ( platí jen pro nákup v e-shopu ), nemusí se udávat důvod.

druhým je pak klasická reklamace
svaz-skolkaru.cz/wp-content/uploads/2017...e-ve-skolkarstvi.pdf

pokud se prodejce cuká, nevyhoví, pak ČOI.

letos jsem se ( díky suchu v téměř celé E. ) docela obávala jak budou rostliny růží vypadat. Musím si zavrnět, zatím vše, co mi přišlo, je ve skvělém stavu.
Jak jsem již zvyklá, z Lottum o5 nebylo vše na 100 %. :laugh: Růži, o kt. jsem stála nejvíce a objednávala ve 3 ks, zabalil jen jednu, se přehlídl, no.. ;),o řádek .. Místo ní jsem obdržela 3 x Robin Hood, pro kt. jsem příliš neplápolala, jen jsem jej chtěla "vidět". Takováhle maličkost mě ale po anabázích - nejen s ním - nemůže rozhodit.
Objednávala jsem tři nové Vissers růže, přišly vyprané od substrátu, kontejnerovky ( jarní ? či z min. roku ). Mohutné sazenice, hojně vlásečnicových kořínků. Nad nimi po problémech¨s ujímáním růží v letošním roce předu.


Láďo, ty Fryer růže jsou pěkné - přímo od něj nebo odjinud ?

ad Sheherazade - ano, od Eve.
Zařizovala kamarádka, braly jsme od nich celkem 2x. Někdy popíšu v příslušné kolonce.

Těžko se mi k ní vyjadřuje, je to na obsáhlejší příspěvek...

Sazenice od Eve jsou poměrně drahé + vysoké poštovné. Člověk by očekával tudíž nějakou ( jakousi ) výjimečnost. Tu Sheherezade i ta druhá ( Daphne www.helpmefind.com/rose/l.php?l=2.76032&tab=36 ) bez pochyby mají.
Sazenice ovšem přišla poměrně subtilní, takovou vzácnost jsem se ani neodvážila nasadit do záhonu, do konkurence. Celý rok 2017 strávila v květníku. Jevila se jako čiperná růžička, opakovaně vyháněla nové květní výhony. Na slunci ( v nad + 30 ) se nepálila, květ vydržel 3 dny. Na podzim vysazena.
Ovšem rok 2018 přinesl nemalé problémy. Po pozdních mrazících bylo jaro asi 5 dnů, pak začalo léto. Pouštní, s vysokými teplotami. Za celé vegetační období ( do konce září ) zde pršelo 3x ( vždy minimální množství, to se jen nasákl povrch a rychle vláha vysyčela ). Všechny nově zasazené růže - odkudkoliv, cca 6 zdrojů - měly obrovské problémy ( i přes neustálé prolévání, mulč ). V podstatě až na výjimky jsou buď mrtvé, nebo na hranici odpisu ( jedna zelená větvička 5 cm délky ). Všechny čerstvě vysazené řízkovance ( cca 5 ) uschly zcela - v září, po vydatném dešti, zhnědly.
V menší míře dtto platilo i pro nezakořeněné růže. Mezi nimi samo i pro Sheher.

DSCN8480.jpg


tohle je f. ze začátku června, pak už bylo jen hůř. Shodila listí, nerostla, nekvetla. Vpravo od ní je další růže od Eve, prostokořka, sázená na podzim, ta dopadla ještě hůř. Oběma jsem musela teď na podzim hýbnout, Sh. neměla žádný kořenový přírůstek, ona druhá - žádné vlásečnice, skoro suchá podnož. Jeden pidi čerstvý vlastní kořínek. Putovala do květníku, jestli ji zachráním, netuším.
čímž chci říct - pokud se Sh. ujme, vypadá na dobrou růži. Kamarádka - bez problémů.
Daphne má úžasnou výdrž květů, mrazuodolnost vyzkoušenou nemám.
Bohužel tento rok Sh. podťal, víc sdělit nemohu. Následné roky snad ukáží více.
Mmch - čerstvě vysazené trvalky, kt. nejsou založením "pouštní", jsem neudržela i přes obr péči - vůbec. Kombinace K9 a rašelinného substrátu byla pro ně smrtící.O to víc chválím ofousovu kompostovku, rostliny koupené od něj problémy neměly, ustály.

Možná podobné problémy mohly mít i ty Fanynčiny kontejnerovky ...
Poslední úprava: 26. lis 2018 23:59 od Květa.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Eva L., varouch, Láďa, Jikra, alenak

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 27. lis 2018 20:25 #324157

  • Láďa
  • Avatar uživatele Láďa
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Příspěvky: 169
  • Obdržená poděkování 597
  • Karma: 12
Květo, díky za informace. Růže jsou přímo od Fryera ale bylo to složité. Musel jsem si je nechat poslat na německou adresu a předem zaplatit. Ale chtěl jsem Lovestruck od Dicksona, růži roku 2018 a pak Trumpeter. Je to potomek Satchmo, se kterou jsem moc spokojený a má být ještě lepší a trvale kvést. Budu srovnávat. Pak jsem ještě dokoupil něco k terase, aby záhon vypadal kompaktně a ne tak rozstříštěně (jako sbírka novinek). Je to můj poslední pokusný a složitý nákup.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zahradnictví, E-shopy, Výměny II 09. led 2019 20:36 #324451

  • Lukáš
  • Avatar uživatele Lukáš
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 2592
  • Obdržená poděkování 11815
  • Karma: 45
malé upozornění - zahradnictví Aronie má růže od Guillota , sice jich má jen 10 druhů ale myslím že moc pěkné
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Kaja, varouch, Jikra, alenak
Moderátoři: Eva L., Květa