Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Hromadné objednávky růží

Hromadné objednávky růží 14. led 2016 13:25 #302263

  • Genovesa
  • Avatar uživatele Genovesa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1086
  • Obdržená poděkování 1736
  • Karma: 5
Taly budu zřejmě zítra objednávat v Lottumu. Nakonec se přidá manželova kolegyně, tak to bude "za babku" (jsem přidala na tajňačku dvě růže :laugh: )
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 13:48 #302300

  • Lucie
  • Avatar uživatele Lucie
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Příspěvky: 81
  • Obdržená poděkování 149
  • Karma: 0
Omlouvám se za pozdní odpověď, poležela jsem si se zápalem v nemocnici. I bez toho jsou v objednávce pěkné zmatky. Vezmu to chronologicky. Objednáno 5.10.2015, na to přišla tato odpověď:
Dne 2015-10-05 17:50, Tuincentrum Lottum napsal:

Dera madame/Sir,

Thanks for your order. We can send roses end of October.

In attachment invoice with bankdetails. Payment by banktransfer.

Met vriendelijke groet,
Mit freundlichen Grüßen,
Kind Regards,
Cordialement,

Vic Keltjens
Tuincentrum Lottum
Grubbenvorsterweg 26
5973 NB Lottum
Tel. 0031 77-4631674
www.tuincentrumlottum.nl

Zarazilo mě, payment by banktrasfer, když všichni, s kým jsem mluvila, říkali, že růže nejprve pošle spolu s fakturou, která má určitou splatnost. Na otázku, zda tedy chce opravdu platbu hned dopředu nepřišla žádná odpověď.
9.11. jsem tedy psala, kdy předpokládá, že by mohl posílat růže do Čech vzhledem k počasí. Na to přišla odpověď, že až skutečně dostane platbu na účet:
Good evening,

We send roses directly after we receive the money.

Met vriendelijke groet,
Mit freundlichen Grüßen,
Kind Regards,
Cordialement,

Vic Keltjens
Tuincentrum Lottum
Grubbenvorsterweg 26
5973 NB Lottum
Tel. 0031 77-4631674
www.tuincentrumlottum.nl

Mezitím se začala už objednávka hroutit, nechci nikoho jmenovat, ale už když jsem brala druhé růže od Květy (tímto moc zdravím - všechny se pěkně zazimovaly a rostou!) jsem měla 5 seškrtaných růží, které si účastníci objednávky sehnali jinde. Což by ještě šlo, ale dále došlo ke škrtům o 12 a to už jsem si říkala, že zkrátka do objednávky budu muset sáhnout a změnit ji (ačkoli bylo doporučeno zásadně ji neměnit), protože kde bych pak hledala 12 nových majitelů a byly to bohužel zrovna růže, které jsem sama nechtěla.

Takže jsem psala 15.11. o možnou změnu objednávky - bez odpovědi (vzhledem k zápalu a infu, že Lotum zasílá i během prosince jsem se ještě ani moc nestresovala). 31.12. přišlo, zda chceme stále rezervovat úplně všechny růže (z původní objednávky). Odpověď - ne, potřebujeme objednávku změnit/snížit. Bez odpovědi. Každopádně dnes!!! 15.1. dorazila zpráva, že je možné objednávku změnit.

Asi to bude tím, že objednávka byla tak velká, malé se jim jistě vyřizují lépe nebo že objednávám od nich poprvé - kdyby objednával známý růžař, asi by třeba platbu dopředu nechtěl, nebo změnil podmínky dodání, opravdu netuším.

Takže prosím, kdo ještě růže chce, ať aktualizuje seznam, řešením by možná bylo aby si platby vyřídil v bance každý sám za svoje růže (bankovní detaily samozřejmě poslal) - pokud by tedy Lotumák trval na platbě předem i po redukci počtu (ono se to nezdá, ale celková částka na stávající neredukovanou objednávku je ke 30 000 Kč), a jen by se po zaplacení celé sumy poslaly v balíku spolu najednou, aby nebylo 12x poštovné, ale jen jedno. Ke komu se pošlou bych nechala otevřené, nejlepší by byl asi nějaký zde fórem osvědčený růžar, abych ještě nebyla v podezření, že si je chci nechat nebo cokoli jiného.

Pokud má samozřejmě někdo lepší nápad, sem s ním :-)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: varouch, Jarka, Genovesa

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 14:10 #302301

  • Genovesa
  • Avatar uživatele Genovesa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1086
  • Obdržená poděkování 1736
  • Karma: 5
Ahoj Lucie, je mi lito tve nemoci. Snad uz jsi v poradku. Ja uz o objednavku zajem nemam, jak nebyly informace, nakonec manzel nahodou zlanaril kolegyni . takze dnes objednavam s ni. Dekuji.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 15:47 #302302

  • JUDY
  • Avatar uživatele JUDY
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 341
  • Obdržená poděkování 1146
  • Karma: 14
Dobrý den, Lucie, promiňte, měla bych mlčet, protože se mě to netýká, už půl hodiny se přemlouvám ,že se k tomu nebudu vyjadřovat, ale nemůžu. Jestli je to, co jste psala pravda, tak to přece nemohlo dopadnout jinak než špatně. Velmi mi to připomíná akci "Kulový Blesk", u které jsme se sice všichni náramně pobavili, byl to skvělý nápad, ale v praxi nerealizovatelný. Pokud šlo o objednávku řádově za 30 tis. Kč- i kdyby po seškrtání to byla polovina - Za prvé- to se nemůžete divit, že odeslat ji do cizí země bez zaplacení předem - do toho by se žádný obchodník nehnal. Za druhé - nejsem sice podnikatelka, s platbami na fakturu nemám zkušenost. Ale jako obyčejný zákazník jsem již objednávala kde co tisíckrát, bůh ví odkud, ale pokud jsem to neplatila předem, tak jsem to přece musela zaplatit PŘI PŘEVZETÍ. Jaká proboha faktura s určitou splatností v tomto případě - navíc, pokud nejste stálý zákazník, jde o cizí zemi a z mého pohledu ne o velkou, ale OBROVSKOU objednávku.
Přece, když něco objednám na své jméno, musím být připravena to zaplatit. To jste měla -ještě přes Vánoce- odloženo 30 tisíc? Co kdyby přijel doručovatel od přepravní služby s balíky a řekl, že bez zaplacení neodjede nebo zásilku pošle zpět? Nebo jak jste chtěla z 12-ti lidí tahat dohromady 30 tisíc? Ty růže by přišly na Vaši adresu a kdyby kdokoli z nich selhal, musela byste to zaplatit Vy- uvědomila jste si to vůbec? Kdyby to byli Vaši kamarádi či členové rodiny nebo kolegové z práce - i tak bych měla strach, ale prosím. Ale jestli jsem to pochopila, tak to bylo 12 lidí z různých koutů republiky. Co dál, až by růže přišly? Jak byste to v tomhle objemu rozesílala, stálo by Vás to též čas a peníze, navíc, kdyby přišly v mrazech... Kolik těch růží proboha bylo? Já jsem jich měla 20 za asi 3400Kč i s poštovným. Takže kolik jich mohlo být? No a k tomu nápadu, že by si každý mohl zaplatit svoji část sám! Jak máte jistotu, že by to udělali opravdu všichni, že by někdo z nich třeba taky neskončil v nemocnici a ostatní by tedy na něj čekali nebo jak by to bylo a každý by si připlatil- teď nevím-200 nebo 250 Kč za bankovní převod?? Zas by musel být někdo pokladník, peníze sesumírovat a naráz poslat. Neurazte se, Lucie, asi jste si ukousla příliš velký krajíc a lidé zde, možná, kdyby věděli o jakou obří objednávku jste se pokusila, asi by pochopili, že to nepůjde a nemuseli žít v marné naději. Asi jste to myslela dobře, ale máme tu 12 zklamaných lidí + Vy, růže žádné - a to možná můžete být nakonec ráda. Tak snad omluva?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Adam88

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 15:55 #302303

  • Kaja
  • Avatar uživatele Kaja
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 8707
  • Obdržená poděkování 22575
  • Karma: 82
JUDY máš SZ . nahoře vpravo
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: JUDY

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 16:14 #302304

  • JUDY
  • Avatar uživatele JUDY
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 341
  • Obdržená poděkování 1146
  • Karma: 14
Moc děkuju Kajo, máš taky sz :-).
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 16:18 #302305

  • Kaja
  • Avatar uživatele Kaja
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 8707
  • Obdržená poděkování 22575
  • Karma: 82
ještě jedna zpráva .- taky pro Genovesu
Poslední úprava: 15. led 2016 16:20 od Kaja.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Genovesa

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 16:23 #302306

  • Lucie
  • Avatar uživatele Lucie
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Příspěvky: 81
  • Obdržená poděkování 149
  • Karma: 0
Ano Judy, měla jste asi mlčet. Když sem sem dávala výzvu na KR, netušila jsem, kolik bude objednávaný objem. Přihlásilo se 12 lidí, později v tom pár lidí začalo dělat zmatky. Skutečně nejsem TAK hloupá, jak si myslíte, neobjednávala jsem ze zahraničí poprvé, od Lotum ale ano, s tím, že mi zde dlouholetí růžaři potvrdili, že se posílají růže s fakturou. I proto jsem sem dala výzvu na hromadnou objednávku. Plán byl takový, že přijdou růže do Prahy a pak po dohodnuté ose poputují dál, přitom se vyberou peníze, následně se zaplatí faktura. Platby na fakturu jsou celkem běžná věc. Jednalo se jen o pár lidí, kteří byli mimo Prahu a zbytek měl odběr dohodnutý přímo v Praze. K hodnotě objednávky, celkem často se realizují a do ČR jdou objednávky za velmi vysoké částky, tahle nebyla až tak výjimečná, zvlášť pokud jde o růže z Francie, kde jsou ceny o DOST vyšší a těch lidí, kteří takto objednávali je taky tady na fóru dost. Nevím, proč bych nemohla mít odložené peníze, ale ani nevím, proč bych měla být připravena to vše platit ze svého?! Ti, co objednávali a byli jsme spolu v kontaktu via SZ mi i sami, vědouc, že jsme se nikdy v životě neviděli, platbu předem nabízeli - od nikoho jsem ale nic dopředu nechtěla. Samozřejmě ozvali se jak lidé, které osobně znám a za které ráda zaplatím, ale i tací, které jsem v životě neviděla.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 16:48 #302307

  • Iveta
  • Avatar uživatele Iveta
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 428
  • Obdržená poděkování 933
  • Karma: 6
Lucie, je mi to líto, ale když jsi se tak dlouho neozvala, považovala jsem objednávku za zmařenou a objednala jinde, takže svoji část u tebe ruším, Iveta
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 16:53 #302308

  • Eva L.
  • Avatar uživatele Eva L.
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Příspěvky: 3344
  • Obdržená poděkování 8815
  • Karma: 53
Lucie, promiňte, ale Judy má pravdu. Je fakt, že v minulých letech se platily růže z Lottum až po jejich zaslání. Ale to byla asi jediná výjímka v rámci celé Evropy. Asi se poučili z případů, že někteří chytrolíni nezaplatili.
Ale hlavně - měla jste asi vzniklý problém včas oznámit zúčastněným a poradit se s nimi jak ho řešit.
Tu nejistotu jim tedy nezávidím. Snad to bude poučením pro vás všechny, že naivita a přehnaná důvěra se někdy nevyplácí.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Láďa, Adam88
Moderátoři: Eva L., Květa