Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Hromadné objednávky růží

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 17:47 #302310

  • JUDY
  • Avatar uživatele JUDY
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 341
  • Obdržená poděkování 1146
  • Karma: 14
Dobře mi tak, už se do toho nebudu plést. Naprosto nic proti Vám nemám a nikde jsem neřekla, že jste hloupá. Můj názor se však nezměnil a je mi líto všech zúčastněných. Jen poslední poznámku - kdyby s Vámi ostatní byli v kontaktu via sz i soukromém, jak uvádíte, tak proč Vás tady na fóru tak dlouhou dobu zúčastnění tak ZOUFALE hledali všemi možnými způsoby - přečtěte si diskuzi. Vaše zdravotní problémy by každý pochopil.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Adam88

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 18:06 #302311

  • fanynka
  • Avatar uživatele fanynka
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 827
  • Obdržená poděkování 1611
  • Karma: 8
Lucie, jestli jsem něco čekala, tak tohle ne. Možnost dodávky jsem už dávno odepsala, je jasné, že pokud se neplatí, tak se taky neposílá. A to jsi mohla jenom Ty. Škoda, že jsme nikdo neměl o objednávce ani o jejím rozsahu žádné informace. Myslím, že tohle jeden člověk dělat nemůže i kdyby ho nezaskočily ještě nějaké osobní komplikace. Příp. koordinace dílčích plateb do zahraničí mi s prominutím připadá jako sci-fi.

Děkuji za zprávu a nabídku, já ale už se do ničeho pouštět nebudu a svůj seznámek ruším.

Hodně zdraví přeje fanynka
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 18:37 #302312

  • Láďa
  • Avatar uživatele Láďa
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Příspěvky: 169
  • Obdržená poděkování 597
  • Karma: 12
Lucie, rovněž já ruším svou objednávku. Již jsem si růže v Lottum sám objednal, i když už jsem nedostal to, co jsem chtěl. Nezlob se, ale Tvé jednání nechápu. Mne by objednávky jiných zavazovaly a to naprosté minimum, které bych udělal by bylo, informovat o obtížích s objednávkou ostatní. Přeji Ti hodně zdraví.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 20:32 #302318

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Asi bych se taky neměla vyjadřovat, protože se mě objednávka netýkala. Ale asi právě proto mi zůstal nadhled, který na jedné straně vidí možná naivní, ale neoddiskutovatelnou snahu pomoct a na druhé straně obviňování a už téměř urážky za to, že se to nezdařilo. Možná si Lucie neuvědomila, jak moc odpovědnosti na sebe bere. Ale možná si ani účastníci objednávky úplně neuvědomili, jak moc velké břímě na Lucii naložili.

Ráda bych připomněla, že jde JEN o růže, a ačkoliv mohou pro mnoho z nás zmanenat velkou lásku, zálibu či posedlost, neospravedloňuje to napadání a urážky.
Adame, nevím, jestli jste byl účastníkem objednávky a možná máte pocit, že Vás to ospravedlňuje k takovému slovnímu výpadu, ale chtěla bych Vás upozornit, že na tomto fóru se vzájemně neurážíme a Váš poslední příspěvek je za hranou toho, co tu považujeme za běžnou komunikaci. Věřím, že to bylo pouze mimořádné, pod dojmem vzniklé situace. V opačném případě bychom zřejmě museli upozornit admina.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Vlaďka, sany, AlenaC, Jarka, Jikra, Lucie

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 21:19 #302325

  • Láďa
  • Avatar uživatele Láďa
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Příspěvky: 169
  • Obdržená poděkování 597
  • Karma: 12
Tak teď mně to zase nedá, abych nezareagoval. Jak jsem již dříve psal, velmi si vážím lidí, kteří objednávají i pro druhé a vím, co to obnáší. Proto jsem chtěl objednávat sám. Ale Lucie se Velmi nabízela i SZ nejen mně, ale i ostatním, kteří se velmi slušně ptali, jestli se mohou připojit. A jak sama píše, byla si dobře vědoma, co to obnáší. (28.9. psala, že nás je 9, objednávka do 100 ks, poštovné 45 E, t.j. cca 20 tis.). Ale je neoddiskutovatelné, že udělala chybu, když ostatním nenapsala potíže hned na začátku a na foru se ani neobjevila a nereagovala. A po pozorném přečtení příspěvku Jany V (se kterou jindy souhlasím) mám dojem, že chybu děláme my (nemyslím Adama), kteří jsme si dovolili vyslovit mírnou kritiku. A to se mně nelíbí. Když už se k něčemu nabídnu, z principu se snažím, aby to dobře dopadlo. A nejen s růžemi.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: JUDY

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 22:08 #302329

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Láďo,souhlasím, taky se vždy maximálně snažím dodržet co slíbím.
Na druhou stranu se taky snažím pochopit druhé. Nemám důvod Lucii nevěřit, že byla těžce nemocná, nebo že se snažila s Lottum komunikovat ( ostatně, kdyby byla "mrcha", co by jí bránilo se pod svým nickem už nikdy neobjevit a založit si nový? Ale má snahu to vysvětlit a toho si cením).
Nechci tu soudit, kdo za co může. Staly se chyby a je správné se o nich pobavit, aby se příště neopakovaly. Ale ve vší slušnosti. Právě proto, že vím, co to je, vzít si na hrb takovou hromadnou objednávku, co je s tím starostí a zodpovědnosti a kolik různých ( kolikrát těžce ovlivnitelných) faktorů do toho může vstoupit a přes veškerou snahu a úsilí se to může zvrtnout.

Ono je to totiž dost ošemetné. Kolik chybělo a mohli jsme tu mít situaci, kdy by Lucie měla zaplacených 30 tis. , růže na cestě a nejistu, že si je všichni odeberou?

Mmch., myslím, že jsem taky udělala chybu. Od začátku mi to přišlo jako hurá akce, ale říkala jsem si, že se vám do toho nebudu plést, že to není moje věc. Teď si myslím, že to byla chyba. Věděla jsem o riziku a neupozornila na něj. Takže se tímto také omlouvám.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Vlaďka, AlenaC, Jikra, Lucie

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 22:46 #302331

  • Genovesa
  • Avatar uživatele Genovesa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1086
  • Obdržená poděkování 1736
  • Karma: 5
Ano. I mně se to zdálo jako hurá akce. Ač jsem nedokázala zcela domyslet všechno do důsledku, přišlo mi zvláštní, že by se někdo ujal organizace tak složité akce jen tak, z dobrosrdečnosti. Přidala jsme se právě proto, že Lucie nechtěla peníze dopředu. Lucie nikoho nepodvedla, nejspíš jen přecenila síly, nedomyslela, nečekala zdravotní komplikace atd.
Přiznám se, co se týče Adama, taky nováčka, nemůžu se jaksi zbavit dojmu určité účelovosi, ale tak může to být náhoda, nebo má i pravdu, nevím. Každopádně taková silná slova zde považuji též za nevhodná.
Za sebe nerozumím tomu, proč s námi Lucie víc nekomunikovala, mohlo se, myslím, vše vyřešit dřív, snadněji?
Být na jejím místě, rozhodně bych se snažila vše dotáhnout zdárně do konce, ať by překážky byly sebevětší. Nicméně právě z obav z takové monstr akce a možných problémů bych se do podobné akce sama nepustila...
Na druhou stranu jako férový člověk jsem se bála toho, že když udělám další objednávku, přijde Lucie o peníze.
Takže chápu i Láďu, někteří totiž tímto ztratili čas a přišli o vysněné růže, což je mi rozhodně líto.
Nicméně jsou opravdu horší věci, v tomto případě naštěstí nejde o život. Ani o zdraví. Růže zase budou... A třeba nakonec člověk objednávku přehodnotí. Já jsem objednala dnes večer a nakonec, pokud teda všechny dojdou, budu ráda, protože budu o Cardinal Hume bohatší. Nebo vlastně chudší? :laugh:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Jana V.

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 23:10 #302332

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Genovesa napsal:
přišlo mi zvláštní, že by se někdo ujal organizace tak složité akce jen tak, z dobrosrdečnosti.

Genoveso, to mě naopak vůbec nepřekvapuje ;) . Nejednou jsem vezla někomu kytku přes kus republiky jen proto, že jsem věděla, že z toho bude mít velkou radost a nejednou se mi stalo, že totéž pro mě udělal někdo jiný ( a to mluvím o lidech odtud z KR, ne o rodinných příslušních, tam se jeden takového pochopení ne vždy dočká ;) ).
Jenže řada z nás má tu dobrosrdečnost "již za sebou" právě proto, že jsme se ať z dobrosrdečnosti, či z nadšení do podobné akce pustili a víme, že to může také být "pro dobrotu na žebrotu".
Proto si většina z nás "senior boarderů" (:whistle:) objednává buď sólo, nebo ve dvojici nebo třeba trojici s někým blízkým z blízkého okolí ( s kým má dobré vztahy a zkušenosti).
Dovedete si představit, jak se řeší situace, když přijde mizerná sazenice? Když se taková sorta v hromadné objednávce vyskytuje jen jednou, není co řešit ( dostane jí ten, co si jí objednal), ale když si stejnou růži objedná také "objednavatel" a jedna z nich je špatná, obvykle to dopadá tak, že si tu špatnou nechá ten, kdo objednávku zařizuje. Když se ti takových růží sejde víc... Totéž s reklamacemi, ne všechny školky na reklamace reagujou, ale lidi chtějí své peníze zpět...

Při počtu 12 ti lidí je možná opravdu lépe, že ta společná objednávka nevyšla...
Poslední úprava: 15. led 2016 23:39 od Jana V..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Vlaďka, Jarka, Lucie

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 23:11 #302333

  • Květa
  • Avatar uživatele Květa
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Příspěvky: 6709
  • Obdržená poděkování 9851
  • Karma: 93
Tak věc č. 1 :Adam88 napsal:
Jsem moc rád, že pan Vic z Lottum nenaletěl jedné malé ulhané Češce.

Toto je neoddiskutovatelně přes čáru, flame. Žádám - neopakovat.


Věc č. 2 :Jana V. napsal:

Mmch., myslím, že jsem taky udělala chybu. Od začátku mi to přišlo jako hurá akce, ale říkala jsem si, že se vám do toho nebudu plést, že to není moje věc. Teď si myslím, že to byla chyba. Věděla jsem o riziku a neupozornila na něj. Takže se tímto také omlouvám.

Podepisuji. Taky jsem to považovala za hurá akci, taky jsem si nechtěla pálit prsty( předem ? ). A měla jsem.



Věc č.3Láďa napsal:
... Ale je neoddiskutovatelné, že udělala chybu, když ostatním nenapsala potíže hned na začátku a na foru se ani neobjevila a nereagovala. A po pozorném přečtení příspěvku Jany V (se kterou jindy souhlasím) mám dojem, že chybu děláme my (nemyslím Adama), kteří jsme si dovolili vyslovit mírnou kritiku. A to se mně nelíbí. Když už se k něčemu nabídnu, z principu se snažím, aby to dobře dopadlo. A nejen s růžemi.

ano, souhlasím. Chyba v dlouhé reakci.
Zdůrazňuji : jsem si vědomá, jak naštvaná bych byla, kdybych "své objednané" růže nedostala. Naštěstí - nebyly vybrány peníze, valná většina z vás si růže objednala sama - jsou doposud k mání. V L. jsou dobře skladovány, nepřicházejí na jaře polouschlé.
Láďo, ty jsi zřejmě jeden z mála, kteří vše původně objednávané nedostanou. Bohužel.

Absolutně se nechci stavět do role arbitra. To mi nepřísluší.
Dovolím si jen napsat, jak objednávky tohoto typu dělám já. Předpokládám, že už asi zbytečně...no, nastíní i nějaké možné problémy, které jste si předem nepřipouštěli.

Se všemi ve skupině objednávajících se osobně znám. Rostliny si přebíráme z ruky do ruky, nerada totiž chodím na poštu. A když už jdu, trvá mi to..

Vždy :
- stanovuji deadline, po ní nejede vlak, nelze nic měnit.
- Jsou dva typy e-shopů : kde se zaregistrujete a do zaplacení můžete objednávku měnit. I tak to dělám nerada, ptž. vždy propadnete sítem dozadu v pořadí dodávky. Druhým typem je pak L. - napíšete, potvrdí objednávku a pokud změníte, stane se ( může se stát ), že vás počítač vyhodí z pořadí a některá z více žádádaných a předtím již potvrzených růží na vás nově nezbyde. Kdysi se mi dokonce stalo, že díky takovéto změně jsem o objednávku přišla zcela. Změna nebyla podchycená, pak mi napsali, že už je pozdě, růže neposílají.

V životě se mi nestalo, že by mi někdo vůbec napsal - tuhle jsem sice chtěl, ale už nechci. V tom okamžiku bych ( toto Lucie píše, že se stalo ) veřejně napsala - objednávku ruším, pro všechny. Pamatuju si zde totiž případ, kdy růže byly zaplaceny, dodány a najednou ten, kdo je původně chtěl, o ně zájem nadále nejevil. Škoda na straně objednávajícího. A proč, že ?

- vyberu zálohu skoro do výše předpokládané platby. Ano, výhoda osobní známosti. Z obou účastnících se stran. Do platby předem za své bych nikdy nešla.
Skoro všechny e-shopy chtějí zaplatit předem, není problém. Pak dopočítám.
S L. tomu bylo jinak. Platby probíhaly po dodávce, faktura s 14denní splatností.
Už tomu tak není, zřejmě. Na okraj - dobírka z ciziny je ( asi ? ) dost problematická. Máte někdo nějaké zkušenosti ? Ptž. nejsme členy eurozony. Neuvědomuji si, že by někde byla jako možnost platby možná. Jediným případem co si vybavuji, byla jedinkrát dodávka - a to ze Slovenska. Tenkrát zarazil požadovaný směnný kurs ( byl tuším kolem 25Kč/E, platila jsem 28Kč/E.).

Pak se skrývá další možný háček.
Z L. se mi stalo :
- růže potvrzené, nedodané - co záloha ?
- růže nedodané, nafakturované - co s tím ?
- růže dodané, mrtvé - co s tím ?
- růže zaměněné - co s tím ?

... bylo vás 12...
Poslední úprava: 16. led 2016 01:09 od Květa.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Jana V., Vlaďka, Láďa, AlenaC, Jikra, Lucie

Hromadné objednávky růží 15. led 2016 23:15 #302334

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Květo :P , myslíme obě na totéž ;) .
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Moderátoři: Eva L., Květa