Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Hromadné objednávky růží

Hromadné objednávky růží 29. pro 2015 12:47 #302029

  • Genovesa
  • Avatar uživatele Genovesa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1086
  • Obdržená poděkování 1736
  • Karma: 5
Janik napsal:
ja bych mela mit objednano 13 kousku, zkusit napsat do Lottumi mi prijde rozumne, alespon bychom meli jasno nebo muzeme zvazit i telefonat
Vzhledem k tomu, že nemáme číslo objednávky, tak mi přijde mail lepší. Ten, kdo to bude v Lottumu vyřizovat, bude mít klid na to, aby se pokusil to dohledat. Teď čekáme návštěvu, ale večer to napíšem. Já potřebuju vědět, na čem jsem.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Janik

Hromadné objednávky růží 29. pro 2015 13:54 #302031

  • Květa
  • Avatar uživatele Květa
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Příspěvky: 6709
  • Obdržená poděkování 9851
  • Karma: 93
Nechtěla jsem se vám do toho plést. I proto, že moje zkušenosti se nemusely naplnit.

Pokud bych to měla nějak sumarizovat tak ....
- objednávám růže v zahraničí dost. Pokud porovnávám jednotlivé školky pak :

- z L. jsem brala bajvoko 8x, počet ks už netuším - ale bylo jich víc jak 200.
- nikdy se mnou nekomunikoval ( cokoliv jsem mu napsala, zůstalo bez odezvy )
- posílá růže velmi pozdě, zejména mám pocit, že jako poslední expeduje větší objemy růží. Podloženo vlastními zkušenostmi.
- nikdy jsem u něj neuspěla s jakoukoliv reklamací ( a musím napsat, že jsem se pak už ani nesnažila, páč stejnak bezvýsledně )
- při fakturaci se vždy "spletl" ve svůj prospěch. :laugh: Nafakturoval, ale růže v dodávce scházela ( 2x ), záměna ( 2 ks ), růže přišla v bídném stavu ( houba na klaccích ) i přes zimování v bezmrazu odešla ( cca 5 ks ).

Plusem ale bylo, že jako jeden z mála ( nevím, jak je to teď ) požadoval platbu až po dodání. Tak jsem mu zaplatila vždy pouze to, co fakticky přišlo ( a oznámila proč, bez odezvy ). Odůmrtě + záměny holt zůstaly "nepotrestány".
Růže od něj ale dobře rostou, jsou levné, tak se s tím bylo nutné vyrovnat...
--

Možná si nepřipouštíte, jaké možné nepříjemnosti hromadná objednávka ukrývá.
Pro toho, který ji zaštiťuje, je náročná následná logistika ( v zahraničí je ještě či už teplo, u nás mrzne ). Posledně jsem došlé růže rozdělovala za hustého sněžení ( následovala ATB ;) ), je nutné mít místo, kam je zahrabete před tím, než je předáte. O kýblech s hlínou v předvánočním uklizeném bytě ... chá..
- "papírování" komu kolik naúčtovat ( kurs ), rozpočítat poštovné ( pamatuju, jak jsem v zájmu spravedlivého rozpočítání vážila květníky a sčítala váhu pro jednotlivé účastníky ) . Zejména s ohledem na to, že jde o živý matroš, často se stává, že následně komunikujete ještě další měsíce ( úspěšně či neúspěšně - reklamace. ).
A druhým směrem - vždy je nutné si stanovit deadline, po ní už nic neměnit. Stávalo se, že někdo chtěl další rostlinu, nebo naopak nechtěl.
Největší nepříjemnost, kterou jsem zažila bylo to, že jsem následně páčila peníze za došlé růže dalších devět měsíců.

I z těchto důvodů se v hromadných objednávkách už moc neangažuju.

A jak z toho ven -
s určitou jistotou se dá tvrdit, že se muselo něco stát. Usuzuju nemoc.
I s ohledem na to, že valná většina růžařství v lednu má "dovolenou" vzniká zde určitý časový polštář.
Do této doby se může Lucie ( asi ) objevit. Předpokládám, že objednávka by se dala stornovat ( snad ji neplatila předem ) nebo změnit.

Všechny růže jsou vyrývané na podzim, na jaře se prodává to, co zbyde. Letos vidím přetlak nabídky nad poptávkou, předpokládám, že ( skoro ) vše bude k mání.
Jestli o růže stojíte pro sezonu 2016, tak si je koncem ledna/ v polovině února objednejte znovu. Buď každý zvlášť nebo se mezi vámi najde nějaký jiný obětavec. Spočítejte si, od jakého množství se vám to vyplatí ( kurs, poštovné, poplatky bance - většinou tuším 200,- Kč za převod, liší se u jednotlivých bank )
Nebo se objeví Lucie.
V L. jsou růže dobře skladované, na jaře jsem od nich již dodávku měla. Jen je třeba počítat s tím, že přijde ( záleží na průběhu zimy ) možná dost zavčas.
Pokud je růže již nyní vyprodaná, v nabídce se u pěstitelů objeví až pro podzim 2016. Překupci by ji ( nízká pravděpodobnost ) mohli vyšašit od jiného dodavatele.

Jestli vás to utěší, :laugh: , tak letos mám s dodávkami růží také obrovské potíže. Nejste v tom sami.
Jednu se mi podařilo vyřešit až díky švagrové, druhou pak mám teprve nyní na cestě. Haha, v těch přicházejících mrazech. Navíc ( jak jinak, jedna z růží, na kterou jsem se skoro nejvíc těšila, navíc zaplacená, v dodávce schází. Prý mi ji pošlou separé na jaře. No, na urgence se předem netěším ;) ).
Poslední úprava: 29. pro 2015 14:06 od Květa.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Vlaďka, varouch, jana H, Janik, Láďa, Jarka, Jikra, Ajka, Genovesa

Hromadné objednávky růží 29. pro 2015 14:01 #302032

  • Kaja
  • Avatar uživatele Kaja
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 8707
  • Obdržená poděkování 22575
  • Karma: 82
jj- pamatuju si , jak přišly růže Evě Trifon - bylo zima , mrzlo . měla je v kýblech v kůlně a tuším na chodbě . .. já neměla nikdy cukání tam objednat . právě kvůli tomu , jak poslali Evě. taky ty starosti s rozposíláním - no ani náhodou .
rozarium.shoparena.pl/ ještě vám tu nabídku z Polska dám tady .jsou tam velmi zajímavé kousky a k dodání jaro- březen . hodně je prostokořenných - ale i v květníkách .. např je tam slušná nabídka růží Renaissance. ale jsou různě v seznamu - nejsou pohromadě .
Poslední úprava: 29. pro 2015 14:31 od Kaja.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Jana V., Láďa, Ajka

Hromadné objednávky růží 29. pro 2015 16:27 #302033

  • Janik
  • Avatar uživatele Janik
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Příspěvky: 108
  • Obdržená poděkování 59
  • Karma: 0
az budes Genoveso vedet neco noveho, tak prosim poinformuj
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 29. pro 2015 18:54 #302035

  • Jarka
  • Avatar uživatele Jarka
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 331
  • Obdržená poděkování 794
  • Karma: 4
Pro Kaju a další - k polské adrese rosarium.shoparena. Když v levém MENU rozkliknete políčko ROSE, tak se objeví nabídka podle jednotlivých skupin, např. Renaissance nebo Nostalgické, Anglické atd.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 29. pro 2015 19:19 #302036

  • Květa
  • Avatar uživatele Květa
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Příspěvky: 6709
  • Obdržená poděkování 9851
  • Karma: 93
Ještě vám ( přece jen :woohoo: ) něco k té nešťastné objednávce napíšu.

Obsáhle jsem popisovala v předchozím příspěvku možné zádrhele. Faktem je, že procentuálně je "zmetkovitost" z L. nízká.
U každého je něco, kvůli čemu se lze vztekat. Třeba u Agelů sice reklamaci uznají, ale peníze zpět jsem z nich nevytáhla. Jinde trvají na platbě POUZE kartou, Pay-Palem, posílají květníky místo prostokořenných, mají zvýšené balné pro OSTzemě, taháte to z nich jak kočka koťata a pod.
Bezproblémovou objednávku - objednám, zaplatím, bez následné korespondence dodají v termínu bez záměn a v OK stavu - jsem už dlouho nezažila. ;)



Největším mínusem obj. v L. je ono pozdní dodávání a nekomunikativnost.

A to je i důvod mého posledního hlesnutí v této věci.
V L. nebyl ( není ) ten typ e-shopu, kde vidíte historii. Tzn. můžete se dívat, v jakém stavu se obj. nachází. Tudíž ( mj. ) i do zaplacení ji měnit.
Komunikujete ( v základu ) s programem. Nedokážu si představit, zvlášť když neznáte číslo objednávky ani jméno objednatele, jakým způsobem byste se - pravdivě - dozvěděli, co se vskutku přihodilo.
I kdyby se věci poté ujal člověk ( ne stroj ), pochybuji, že lze třídit ( tisíc-e ? ) objednávek podle země dodání.
A při výše popisované nekomunikativnosti.... v lepším případě by mohla přijít odpověď ála - vše z podzimních obj. je odbavené.

Opravdu - jestli o růže stojíte :
1. vyčkejte do konce ledna
2. když se Lucie objeví, objasní
3. neobjeví-li se - udělejte v pol. února novou objednávku ( event. se spojte ). Po odeslání přijde její okamžité potvrzení automatem. Následně již NIC neměňte.
Poslední úprava: 29. pro 2015 19:29 od Květa.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: varouch, Láďa, Jarka, Genovesa

Hromadné objednávky růží 29. pro 2015 19:20 #302037

  • Kaja
  • Avatar uživatele Kaja
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 8707
  • Obdržená poděkování 22575
  • Karma: 82
jo díky - já už ale asi nic . nemám místo .já se zase dívala odkud jsou - no asi e shop , ale jedna adresa tam je -- a zdá se mi , že nedaleko našich hranic - u Jeseníku .. asi se to dá objednat a pošlou na prodejnu . myslím , že se to místo jmenuje Kamionki ..
Poslední úprava: 29. pro 2015 19:28 od Kaja.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Jarka

Hromadné objednávky růží 29. pro 2015 22:05 #302039

  • Kika
  • Avatar uživatele Kika
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 903
  • Obdržená poděkování 1395
  • Karma: 12
Take by me zajimalo, co se stalo. Zkousela jsem podle Genovesy dohledavat kontakt na Lucii, ale take se mi nepodarilo.
No, jeste pockame a uvidime. Ja mela objednane same anglicanky.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Hromadné objednávky růží 30. pro 2015 09:06 #302041

  • Genovesa
  • Avatar uživatele Genovesa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1086
  • Obdržená poděkování 1736
  • Karma: 5
Květo máš pravdu, zajišťovat hromadnou objednávku je věc naprosto nevděčná, velmi náročná a komplikovaná. Sama bych se do toho nepustila a přiznám se, že jsem nemohla uvěřit svému štěstí, když to Lucie nabídla.
Taky jsem přemýšlela, jestli neměla třeba nehodu, není nemocná. Jen mi přijde, že už nekomunikuje hodně dlouho, to by muselo být něco opravdu moc zlého :( . Přecejen jenom moje objednávka měla cenu cca 30 euro, k tomu poštovné. Peníze dopředu si nevzala, takže jen tak se na to asi vykašlat nemohla, jedině, že by objednávku prostě nepřevzala.
Jak píšeš, nezbyde nám, než počkat a popřípadě objednat na konci ledna jinde. Mně se to trochu ekluje, protože bych nerada dostala Lucii do úzkých, pokud by růže pak přecejen měla. Nicméně růže chci a potřebuju, takže mi popřípadě asi nic jiného nezbyde, než si aspoň něco nějak poshánět.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Ajka

Hromadné objednávky růží 30. pro 2015 11:49 #302042

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Genoveso, ono těch "scénářů" může být mnoho. Od katastrofických ( což bych Lucii rozhodně nepřála) až po zcela pragmatické. Koncem roku bývá v mnoha firmách dost šrumec, když do toho připočteš vánoční úklid a pečení, tak moc času ( a chuti) na brouzdání po netu není, zvlášť, pokud růže nedorazily a není tedy nutné to řešit ( zvlášť, pokud na dotazy Lottum nereaguje).
Věřím, že po Novém roce, až se vše uklidní, se tu Lucie objeví. A když ne, tak holt bude nutné se po růžích podívat jinde. Ostatně, Dresla letos mohutně očkovala, tak pokud budeme mít štěstí a bude slušná zima, bude napodzim z čeho vybírat ;) . Do děr se dá na jednu sezonu vysadit něco jiného, třeba jiřiny nebo jiné letničky B) . Někdy mě mrzí, že už mám záhony úplně plné. Letničky bývaly krásné a hlavně kvetly celé léto bez nějaké větší péče...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: varouch, Jarka, Marijka, Ajka
Moderátoři: Eva L., Květa